Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.07.2008 21:40 - Виртуален разговор с един млад човек
Автор: silvana1556 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2259 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 26.07.2008 21:41


Всеки ден работя с млади хора на по 15, 16 до 19 години. Заслушвала съм се многократно в разговорите им, не от любопитство, а за да направя сравнение между начина на изразяване на младото поколение днес и начина на изразяване на нашето - по-старото. Не че всички умеем или сме умеели да се изразяваме правилно. Не и, че не сме употребявали някакви жаргонни изрази или, че не сме копирали родители и познати в поведението им, за да изглеждаме уж по-големи, по-зрели. Но винаги сме се изразявали на правилен български език, ние не познавахме ЕЗИКЪТ НА УЛИЦАТА. Чудно ми е сега защо изрази: Кво праиш?, Как е, а?, О-о, педе...ст къе съ моташ? и....", слухът ми не ги възприема и ги гони от паметта - не бих могла да ги цитирам, но защо това е езикът на който се изразяват днешните млади хора. Притеснява ме и друго - безцеремонността, която проявяват в отношенията помежду си и спрямо по-възрастните, лекотата с която хвърлят лъжата, достатъчно жива, макар току що скроена , с невероятна изобретателност, та макар и свидетел на истинската ситуация току виж вземеш че повярваш. Още много неща ме вълнуват, но статията е озаглавена разговор и размисли, така че време е да предам и разговора ми днес с един млад човек в интернет. От ясно по-ясно бе за какво искаше да разговаряме. Моите 51 години не го притесняваха, но той дори не се постара, поне като жиголо , да разговаря така че да ми допадне, да не говорим за отклик на явното му намерение. Езикът на улицата, езикът на който контактуват днес младите хора - това бе и езикът, с който разговаря с мен през цялото време младежът. И наистина се замислих много сериозно - "Е, добре де, този език ли предизвиква онези чувства, наречени любов , този език ли гали ухото на възлюбената и под лъжичката й се събира онази пареща бучка, този език ли? Дали наистина се появява тази тръпка под лъжичката или е само нагон, който тялото, искат не искат при вида на мъжкаря/самката, само им диктува какво да правят, но не им диктува да мислят. Наблюдавала съм любовната игра при животинките ми у дома - толкова е изразителна, толкова нежна, макар и без думи. А този език е толкова груб, неизразителен, че ако бях животинка щях да изръмжа или да цапна натрапника с лапа. Няма да правя много заключение. Най-добре да предам разговора: - Какво правиш, как си?/всички въпроси до долу са на жаргон, но не ми се иска да ги предам в оригинал/. - Ами работя. Решавам задачи по математика в един сайт, в него всеки, който е сътворил математическа задача я публикува, после ние я решаваме/желаещите/, друг пък, който е закъсал със задача в училище - публикува я и някои от нас му я решават и обясняват. Като се уморя - влизам в друг любим сайт, за да напиша някое и друго мнение по темите, които разискваме. Пиши ми в коя от групите си се включил ти и искаш да участвам в харесвана от теб тема. Така ще разговаряме помежду си и ще дискутираме по темата, едновременно. Желая ти приятен ден! И, вие младите - като видите по възрастен човек обръщайте се към него както подобава. /не че не ми стана приятно, че обръщението ти към мен е като към млад човек, но все пак като си видя годинките и...ми става неудобно от това/. - Ами аз съм малко срамежлив, но исках да поговорим на една тема... - Млад човек и срамежлив. Нямам такива наблюдения. Моите ученици са между 15 и 19 години и честно казано изобщо не забелязвам да са срамежливи. Но може би това е защото си ме чувстват близка, аз съм доста разбрана като човек, а и такава като учител, та сигурно затова - поведението им е свободно, но в границата на допустимото. Много добри човечета са ми.Та не ми писа по кои теми в сайта: “хххххх” искаш да разговаряме. Можеш да се включиш в моята група "Житие-битие българско", напоследък нямам много време за нея - приключваме годината и...И още нещо - по-лесно ли ти е да пишеш на латиница. Аз съм свикнала на кирилица, но няма значение - не ми пречи. - Аз така съм свикнал, по-лесно ми е. Ами ти какво работиш? Абе исках да разговаряме на една тема, ама ти... - Учителка съм по математика и информатика, което не е от особено значение. От значение е, че не трябва да си много добър психолог и педагог, за да разбереш от горната част на разговора, за какво мисли един млад човек, а и объщението ти към една жена, която е сложила снимката си вместо произволен аватар, на всичко отгоре и с малко по-засукан вид, имам предвид сравнително добре изглеждаща, може да провокира за разговор на любимата ти тема. Не казвам че си се регистрирал само за да търсиш виртуална или "очи в очи" връзка. Не обичам да категоризирам хората преди да поговоря с тях, макар и виртуално /което е добре, защото липсва преструвката/. В теб има нещо чаровно, дори по избора на аватара ти - не всеки би се сетил да сложи един от любимите ми герои от любим филм. "ххххххххх" е един много добър филм /нямам време да обсъждам качествата му/. Просто е много добър! Така че изборът ти за аватар на един стойностен човек, какъвто е героят на филма говори поне на 50 процента и за стойностен човек под аватара. Не се притеснявай да говориш с мен на всякаква тема. Съжалявам, че съм потиснала порива ти да си говорим за онова , за което искаше да ме питаш. Смятам, че ще мога да ти отговоря. Не забравяй - работя с ученици, които са твърде близо до твоята възраст , а те говорят и споделят с мен толкова много неща, които ги вълнуват. Пък и отдавна слязохме от дърветата, нали. Хората се разбират с думи - давай - говори - от всякаква тема може да се извлече и поука, и полза и пр. Е, избора е твой - дали разговорите с мен ще ти бъдат интересни и полезни. - Е, добре де харесвам по-възрастни от мен жени, но...те все....Какъв искаш ти, например, да бъде един млад мъж, за да го харесаш? - Ето това - един умен мъж, с място в обществото,което си е създал с поведението си на разумен и трезвомислещ човек. Човек с богата обща култура, благодарение на многото труд, който е положил за да се самообразова, защото като гледам как се изучава български език и литература днес, като се копират готови теми от интернет - направо ми се вдига кръвното. Т.е. вестника задължително трябва да се купува от време на време и да се прочита, разбира се - оттам ще имаш доста въпроси /и отговорите им/ за един обикновен разговор. Запознат ще си с нещата в страната и света, отчасти. Нужни са малко повече знания по литература от книги,от стойностни филми, не че екшъните не струват, и от там може да се научат доста неща - за етиката в отношенията , за морала. Интернет е в ръцете ти. Като напишеш в търсачката -велики художници -и готово - разглеждаш четеш за този или онзи художник и с какво е по-известен - ето ти малко информация днес за по-известните. После се пъхваш в друг сайт - писатели - първо известни в цял свят - произведенията им , после за отделна страна и пр., пак малко информация. Област, в която си най-добър - ако си практик, сложи малко и теоритична информация към практическите знания. Вслушвай се в разговори и коментари не само в средата, в която си свикнал да се движиш, после търси отговор пак в интернет - било за значение на думи, било , а бе за всичко, за което нямаш отговор и т.н. - И пак не разбрах какво би искала една по-възрастна жена, за да бъде с мен? - Директно на въпроса ти: трудно изпълнимо е това твое желание по виртуален път, но тук става дума за мнение и за отговор. Мнението ми е, че не си подбрал подходящ обект , за да изявиш желанието си, може би не си подбрал добре и подхода. Като за начало забрави този език на изразяване. Спомни си Дон Жуан - той прелъстява жените с думи и чарът му, повярвай , не е само физически - той умее да говори.Това първо. Ако наистина се превърнеш в горепосочената личност макар и на 50%, то смятай, че имаш и точно толкова процента гаранция да осъществиш връзката. Не забравяй, че по-възрастната жена с по-млад мъж, психологически погледнато, проявява по-скоро майчинско отношение към него. Ако този млад мъж, обаче, се държи като по-улегнал , ако е една ерудирана личност, с мнение по всякакви въпроси от ежедневието - новини, политика, наука - поне по-малко от всичко, за да провежда смислен и задълбочен разговор, ако не си иска направо задоволяване на желанието, т.е ако успее да спечели с горните си качества жената - вече е друго. Нека не забравяме, че по-взрастните жени вече имат опит с мъжете, по-улегнали са и могат да те заковат с онова неприятното "разкарай се хлапак", ако не успееш да ги накараш да се почувстват сигурни - т.е. в ръцете на един отговорен и разумен мъж, на който могат да имат доверие, защитени са от всяка страна. При тази ситуация годините могат да бъдат забравени и нещата стават много интересни, секса по-вълнуващ, могат да се породят обаче и чувства, а тогава става опасно. - Ами какъв беше този Дон Жуан - не разбрах? - А, за Дон Жуан ли, не знаеш кой е - ами измислен , донякъде герой, мисля даже, че прототипът му бе самият автор, а името Дон Жуан е станало нарицателно за големите любовници, към които искаш да се причислиш и ти, нали. Тъй като сега имам доста друга работа за вършене, смятам да спрем разговора за малко. Междувременно потърси в интернет нещо за дон Жуан - но като разбор на книгата за Дон Жуан. Регистрирай се и в сайта, който ти изпращам, може би там пък ще прочетеш как се правят свалки - именно на "любовчиите" е този сайт и затова е наречена неговото име. Вече правиш връзката , нали. Сайта е за хора, които споделят как се прави свалката и понеже Дон Жуан е най-известният сваляч в света, макар и литературен герой, затова на неговото име е наречен и сайта. Който знае кой е Дон Жуан, знае и за какво ще се говори в този сайт - за любов и свалки. Приятно разхождане из Интернет, пак ще се "чуем". - Абе то така изведнъж ...не знам дали , как да започна? - Ето веднага една забележка - питаш какво бих харесала в един мъж - ами не бих харесала стила на изразяване - "ся" - това би трябвало да значи "сега". Тренирай с мен и приятел да не използваш този жаргон, после ти става навик - жената много харесва мъже, които умеят да говорят и се изразяват правилно. Не мисли, че е смешно - обкръжението ти се изразява по същия начин, независимо, че в началото ще изглеждаш по-различен, после малко по малко и те ще започнат да те копират - имай ми доверие. Езика, с който говори днешното младо поколение за мен лично е проява на хлапащина, а ти не искаш да те вземат за хлапак, нали? Край на разговора. PS: Извини ме , млади човече, че пренасям разговора ни в блога си, но ми се щеше да си прочета след време писанията и да поразсъждавам по тях. Нищо чудно, от това, за което си говорихме да има резултат, така че нека е документирано.


Тагове:   човек,   млад,


Гласувай:
0



1. mitternacht - ...
26.07.2008 23:45
Ay че дълго :)
1.Всичко е индивидуално.Някои умеят да си служат с думите, някои-не.
2.Като цяло, май се чудиш, защо момичетата връзват на някои кретени, които освен цинизми друго не умеят да говорят.Отговора е-защото са глупави и те.Такова ни е поколението.
цитирай
2. mitternacht - ps
26.07.2008 23:54
Хлапето може да е било на зор :))))
А де... и все пак не е получило кой-знае-каква очаквана информация.
Правилното писане означава интелект и култура.То това е ясно.

А по темата-хахаха :)
Къде ти, ще търсите такива неща в нас.Напротив!
Търсите енергията, първичното, любопитството... желанието.
А после се връщайте при "опитните" и какви бяха любовници :))))
Но това е за друг разговор.
Ммм Казанова е по-голям пич от Дон Жуан.Най-малкото си е реално съществувал човек.Един от идолите ми.
цитирай
3. анонимен - отговор на mitternacht
27.07.2008 07:29
Изобщо не съм съгласна, че сте глупави. Вярно, че статията е дълга. Предадох целият разговор - проведен в рамките на два дни във вид на съобщения от сайт, в който и двамата сме регистрирани. Младият човек беше на прекрасните 21 години, желанието от ясно по-ясно.
Казваш че не е получило кой знае каква очаквана информация. Ами целта ми и не беше съвсем точно да му опиша как би могъл да ме "свали".За да го оставя в листата на приятелите от сайта, за да не получавам "сексожелателни" съобщения, за да ми е приятно да разговарям с този млад човек , под формата на съвети му обясних с какъв човек би ми било приятно да разговарям.
Ето и ти самият - очаквал си директен отговор. Ами все бързате вие - младите хора, тази ваша буйна кръв. Но нали в нея ви е чара. Нали всеки трябва да изживее лудостта на младостта - изживейте я, но красиво! За да има какво да си спомняте с умиление след години. Дали ще ти бъде приятно когато те попитат децата ти след време как си се запознал с майка им, ти да им отговориш: "На един купон! Пихме малко алкохол,малко "екстази" и да вииш к'во стаа. Тая мацка като се отвори, малееее, напрао ме разби...." или подобно /не владея добре жаргона на младите, но звучи подобно/.
При този младеж какво се получи- във всяко следващо съобщение забелязвах стремеж да се поправят грешките от правописа, а накрая се изразяваше почти без цинизми.
Посети две от темите в групата, в която го помолих да се включи. Не можел да се изразява правилно ли? Нямал мнение за нещата, които се случват около нас и в нас? Липсвал му интелект? Интелекта не се получава даром, той се изгражда с много труд, а годините му не са много. Затова пък толкова искренно даваше мнение в темите, че накрая стана любимец на групата и разговора започна да се върти около него.
Аз съм доволна защото за кой ли път се убеждавам - младото поколение е умно, но ние сме виновни, че го принуждаваме да живее в такава среда. Още много мога да пиша, но пак ще кажеш "...у-у, дълго".
А за Казанова знам много и много мога да говоря за него. Но ще ми бъде любопитно да ми разкажеш с какво те е очаровал този герой може би подробности за реално съществуващият Казанова - кога, къде е живял и пр. Така ще привлека - за твоя сметка , повече коментатори по темата.
P.S.: Вероятно знаеш и кой е Маркиз дьо Сад - ако да - сподели впечатленията си от него.
цитирай
4. anoya - Относно езика на младите...
27.07.2008 12:05
За езика на нас, младите наистина може да се каже много:) Но съм съгласна с mitternacht, че някои умеят да си служат със словото, а други не. Не съм съгласна, че по-възрастните не говорят със съкратените форми "К'во пра'иш" и т.н. В много различни среди на общуване можеш да чуеш хора на по-зряла възраст не само да не говорят правилно (далеч съм от мисълта, че има човек, който да говори напълно правилно, най-малко зависи и от диалекта, който си придобил), но и да псуват и то по най-брутални начини... Все пак, за да говори един млад човек с цинизми, то той е взел пример от някого, нали? Сравнението, което искаш да направиш между начина на говорене на младото и по-старо поколение според мен не е уместно. Всичко зависи от средата, в която се движиш и от хората, с които общуваш, а не от възрастта:)
цитирай
5. mitternacht - ...
27.07.2008 14:02
За Казанова ще си позволя да копирам:
Джакомо Казанова (на италиански Giacomo Casanova) е италиански авантюрист, изявявал се като търговец, дипломат, шпионин, политик, философ, магьосник, писател (автор е на над двадесет книги и няколко пиеси) и преводач. Известността му обаче се дължи главно на похожденията му и, вече посмъртно, на автобиографичното му съчинение, което ги описва - „Histoire de ma vie“.

Ето това се нарича човек с разностранни интереси ;) Като не пропуснем да споменем способността му, която жена си хареса, да я прикотка набърже.
Нейде казваха, че е бил както с 14 годишни девойки, така и с 50-60 годишни вдовици.
Също знаем и за способността му на... колко ли бяха.... пъти на една нощ.
Той е измислил лотарията.С това е допринесъл за събиране на пари за хазната.
Ех.... живот си е живял :) Адреналин отвсякъде!
Живял е от 1725 до 98.

Ааа... 21.Че той ми бил батко.На толкова, не трябва ли вече да се осъзнават какво искат и да започват да мируват вече?
Всъщност добре си му отговаряла и хитро.Хич да не си помисли за разни работи, пък и полезно може да му е.
ХаХАХАХА... Дааа!!И иронията е там, че доста ТАКА биха се запознали!!!
Иначе, не мисля, че бих си взел съпруга, която пие, дрогира се, че и дири майка си на купони за алкохолици ;)

И от какво са тия грешки в правописа?
1.От нежелание да пише правилно
2.От неграмотност?
При чата винаги се старая да пиша на кирилица, и максимално грамотно.
Така че, точно си е индивидуално :)))))
Не мога да ги посетя, тъй като и на идея си нямам за кой сайт става на въпрос :)

Имаше един едноименен филм.Ако филма е точен, тоя е бил... зле.

Както и да е-вижте какво хубаво (щях да кажа утро) следобед е навън!
цитирай
6. анонимен - относно езика на младите...
27.07.2008 23:39
Да, anoya, има възрастни и възрастни - тях не можеш да ги промениш, а и накрая на второто ми включване, отправям критиката си именно към НАС-възрастните, защото ние сме вашите създатели. Каквато среда сме ви създали - в такава се налага да живеете, но тайно се надявам, че сте дотатъчно умни, достатъчно критични,виждайки грешките ни да се стремите да не ги повтаряте.
Имаш право за сравнението - дотолкова, доколкото става дума за социална прослойка, за диалект - използват се съкратени форми, цинизми, но не са ежедневие, не за всички. А и повече ограничения по отношение на поведението имахме, по-малко възможности за интелектуално израстване. И дотук с оправданията. Имаме "доста трески за дялане".
Учениците, с които работя /те са младежи от 15 до 19 години/ - ами да, умни са и не съм се съмнявала в това. А и как иначе - вижте в какво време живеят - живеят в моите представи за бъдещето от ученическите години, когато четяхме научна фантастика, когато не знаехме какво е мобилен телефон, и тук-там се споменаваше за компютър, а много от нас едва в университета се "запознаха" с него, и още, и още...това, което за вас е ежедневие, необходимост /не лукс/ ние само си го представяхме под влияние на книжките с фантастика.
Плаши ме не избраният стил на изразяване за момента - телеграфен, чат, жаргонния, а да не остане такъв. Иска ми се младите хора да бъдат, да се превърнат в любимите ми герои от книгите - чаровни, умни, изобретателни, възпитани и...и...с всички хубави качества - в превъзходна степен. И си мисля, че не искам много. Нали сега се създава човека на бъдещето.
цитирай
7. silvana1556 - Ето че сбърках
28.07.2008 00:02
Пост 3 и 6 са си мои , но като забравих да вляза по "каналният ред".
Благодаря, mitternacht - за Казанова!
Не би трябвало да се повтарям, но само ще кажа, ето вие двамата, включили се в темата - защо сте тук. Защо си пишете с една по-възрастна от вас,и то доста, учителка? Кратки , точни, ясни и категорични мнения. Защо вие се изразявате правилно? Защо не ме "разкарахте"? Ще се върна към финала на виртуалният разговор - защото си го имате - вътре във вас - и възпитанието, и интелекта, знаете как трябва. Аз се страхувам за тези, които нито го имат, нито знаят как, нито пък имат от кого да се научат. Тези, за които след време, някой друг млад човек като anoya ще кажат - ето възрастните говорят на диалект, използват цинизми и пр. И в бъдеще ще има от едните, ще има и от другите, въпроса е кои ще преобладават?
Чакам да откриеш нещо за Маркиз дьо Сад. Сигурна съм, че ще ти бъде интересно.
P.S. Сайта, който препоръчах на младежа е "Дон Жуан", а за филма не разбрах - аз говорех за аватара на младежа - там бе снимката на актьора от филма "Бягство от затвора".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: silvana1556
Категория: Други
Прочетен: 18182
Постинги: 2
Коментари: 9
Гласове: 39
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930